• 1402/12/23 - 11:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار برگزار شد؛

نشست همفکری کارگزاران با مدیر عامل و مدیران ارشد بورس انرژی + عکس

کارگزاران عضو کانون کارگزاران بورس طی نشستی دغدغه‌ها و مسایل خود را با مدیرعامل و مدیران ارشد بورس انرژی ایران در میان گذاشتند و در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با صنعت کارگزاری و بورس انرژی مانند مسایل مربوط به فرآیند تحویل، بازرسی، سامانه‌های موجود و ... به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این نشست علی نقوی، به برخی برنامه‌های سال آتی بورس انرژی نیز اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، جمعی از کارگزاران عضو کانون در نشستی با حضور علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی؛ فارهه ابراهیمی، سرپرست اداره بازرسی و اعضا؛ محمد احمدی، سرپرست معاونت عملیات و بازرسی نظارت بر بازار بورس انرژی؛ دبیرکل و مدیران ارشد کانون کارگزاران بورس به طرح مسایل روز مرتبط با صنعت کارگزاری و بورس انرژی ایران پرداختند. واکاوی مسایل مربوط به فرآیند تحویل، بازرسی، سامانه‌های بورس انرژی و ... تنها برخی از موضوعات طرح شده در این نشست بودند.

عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزاران در این نشست بیان کرد: کاهش بازرسی‌های موازی در جهت توسعه بازار و نظام‌مند کردن موضوع نظارت از نکات بسیار مهم در رابطه با شرکت‌های کارگزاری است. با وجود فعالیت‌های متنوع در شرکت‌ها، ایجاد بازرسی‌های مشترک و یا وجود قالبی واحد در این خصوص سبب می‌شود تا دیگر فعالیت‌های کارگزاری‌ها کمتر تحت تاثیر منفی قرار بگیرد.  

علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی نیز بعد از پاسخ به پرسش‌های کارگزاران و بررسی دغدغه‌های موجود، بورس انرژی را دارای کمترین تخلفات مربوط به کارگزاری‌ها دانست و در خصوص برنامه های سال آینده بورس انرژی گفت: توسعه ابزارهای نوین نظیر قرارداد آتی ارزی_ ریالی، ایجاد بازار پساب و گواهی‌های سپرده؛ توسعه سامانه دیبا با هداف مکانیزه کردن فرآیندهای نظارت و امور اعضا؛ پیگیری گواهی برق؛ توسعه بازار بین‌الملل و ... برخی از این برنامه‌ها هستند.  

مزیت‌های رقابتی عدم خاموشی در بازار برق سبز؛ پیگیری معاملات بازار برق که خارج از بورس انرژی انجام می‌شوند؛ اصلاح و بهبود سامانه‌های معاملاتی بورس انرژی؛ بهره‌گیری حداکثری از مزایای بورس انرژی در تخصیص منابع در صنعت برق با تصویب دستورالعمل توسعه مبادلات برق در بورس انرژی؛ پیگیری از سازمان به منظور استفاده از تعداد نیروی انسانی متناسب با سطح فعالیت شرکت‌های کارگزاری در بورس انرژی؛ توافق با گمرک برای صدور گواهی صادراتی از طریق وب سرویس و آموزش کارگزاران در بازار بورس انرژی، از دیگر اقدامات در دست انجامی بود که مدیرعامل بورس انرژی در این نشست مطرح کرد.

یادآور می‌شود، کانون کارگزاران بورس در تلاش است ضمن تشکیل سلسله نشست‌هایی با حضور ارکان و مسئولان بازار‌سرمایه، همراه با شرکت‌های کارگزاری عضو خود بتواند در راستای کاهش دغدغه‌های صنعت کارگزاری و ایجاد راه حل برای توسعه آن گام بردارد، در همین راستا کانون کارگزاران بورس تاکنون با مدیران عامل فرابورس، بورس تهران، معاونت‌ها و مدیران ارشد سازمان بورس و بورس کالای ایران و ... جلسات همفکری را برگزار کرده است.

 

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 585
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر