• 1403/02/09 - 14:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
طی نشستی به همت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار

پیامدهای بند س تبصره6 قانون بودجه واکاوی شد

کانون کارگزاران بورس و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در نشستی با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه، پیامدها و ابعاد بند س تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور را مورد بررسی و واکاوی قرار دادند؛ در این نشست مقرر شد در خصوص سایر پیامدهای این بند بر کلیت اقتصاد کشور و بازار سرمایه با مراجع ذیربط مکاتبه و مذاکرات لازم جهت حذف یا تعدیل این ماده واحده انجام شود.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس، به همت و دعوت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار و با حضور نائب رئیس محترم هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و مدیران ذیربط و همچنین حضور مدیران عامل شرکت‌های تامین سرمایه؛ گروه خدمات بازار سرمایه، شرکت‌های سبدگردان و شرکت‌های تولیدی بزرگ صنعتی، نشست هم‌اندیشی در خصوص بند س تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور، با میزبانی شرکت تامین سرمایه لوتوس برگزار شد.

در این نشست به پیامدها و ابعاد بند مذکور بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و محدود شدن سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سال جهش تولید با مشارکت مردم، مخاطرات مربوط به کاهش شفافیت عملیات سرمایه‌گذاری ناشی از این پیشنهاد، بروز مشکل در تامین مالی پروژه‌ها، عدم رعایت عدالت مالیاتی، کاهش انگیزه ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه، بالا رفتن نرخ تامین مالی از بازار سرمایه، هدایت نقدینگی به بازارهای موازی غیر مولد و ایجاد تلاطم در آن‌ها اشاره گردید.

شایان ذکر است، در این نشست بر ایجاد طرح‌های جایگزین با استفاده از پتانسیل‌های بازارسرمایه مانند طراحی اوراق منفعت بر تحقق بودجه و مالیات دولت نیز تاکید شد.

همچنین کاهش شفافیت عملیات سرمایه‌گذاری، بروز مشکل در تامین مالی پروژه‌ها، عدم رعایت عدالت مالیاتی، کاهش انگیزه ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه و .... برخی دیگر از موضوعاتی بود که در خصوص این بند قانونی مورد توجه و بررسی قرار گرفتند.

در نشست مذکور مقرر شد در خصوص سایر پیامدهای این بند بر کلیت اقتصاد کشور و بازار سرمایه با مراجع ذیربط مکاتبه و مذاکرات لازم جهت حذف یا تعدیل این ماده واحده انجام شود.

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 592

تصاویر