فهیمی با اشاره به گزارشهای مردمی از دفاتر پیشخوان دولتی؛ هدایت مشتری به کارگزاری خاص تخلف آشکار است
مدیرعامل سمات هشدار داد دفاتر پیشخوان دولتی حق ندارند مشتریانی را که برای ثبتنام در سجام و احراز هویت مراجعه میکنند، به کارگزاری خاصی هدایت کنند و درصورت اثبات تخلف، به مراجع قضایی معرفی میشوند....
حسین فهیمی گفت: راهنمایی مراجعهکنندگان به کارگزاری خاص، تخلف آشکار و نوعی رفتار تبعیضآمیز است.
بهگزارش کانون کارگزاران بهنقل از سنا، وی با اشاره به دریافت برخی گزارشها از تخلفات صورت گرفته در این خصوص گفت: اگر گزارشهای دریافتی تایید شود، دسترسی دفاتر متخلف را به خدمات سجام قطع و آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تاکید کرد: دفاتر پیشخوان علاوهبر اینکه نباید مبلغ اضافه دریافت کنند، حق ندارند مراجعه کنندگان برای احراز هویت را به کارگزاری خاصی هدایت کنند؛ چرا که این کار هم جنبه مجرمانه دارد و هم مغایر با اصول رقابت است.
فهیمی افزود: دفاتر پیشخوان، فقط کار احراز هویت را انجام میدهند و مشتری از بین ۱۰۸ کارگزاری معرفی شده، بر اساس سلیقه و تصمیم خود حق انتخاب دارد و همه این کارگزاریها هم خدمات یکسان انجام میدهند.
مدیرعامل سمات همچنین با اشاره به تخلف برخی دفاتر درخصوص مبلغ دریافتی برای احراز هویت از طریق سامانه سجام گفت: بنابر اطلاعات رسیده و گزارشهای مردمی، برخی از دفاتر پیشخوان دولت، هنگام ثبتنام حضوری مشتریان دریافت کد بورسی و احراز هویت برای سامانه سجام، اقدام به دریافت مبالغی تا چند برابر میزان تعیین شده کردهاند.
فهیمی تصریح کرد: هزینه ثبتنام آنلاین و الکترونیکی در سامانه سجام ۱۰ هزار تومان است که از طریق درگاه پرداخت سامانه قابل واریز است و دفاتر پیشخوان برای انجام خدمات احراز هویت مشتریان صرفا مجاز به دریافت ۵ هزار تومان برای شخص اصیل و ۱۰ هزار تومان برای نماینده قانونی هستند که بهعنوان کارمزد دفاتر در نظر گرفته شده است.
مشتریانی که با چنین مواردی در مراجعه به دفاتر پیشخوان روبهرو شدهاند میتوانند مراتب این تخلف را به مرکز پاسخگویی کانون کشوری دفاتر پیشخوان به شماره ۰۲۱۶۱۹۱۲۲۲۲ یا شماره ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات اطلاع دهند. همچنین شرکت سپردهگذاری آماده دریافت گزارش مربوط به این تخلفات از طریق نشانی ایمیل sejam@csdiran.com است.
انتهای پیام/