• 1399/07/19 - 15:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

عضو هیات‌‌مدیره کانون کارگزاران از لزوم حرکت شرکت‌ها به بازارگردانی می‌گوید

 میثم باقری کوپایی: الزام شرکت‌ها به بازارگردانی، اقدام زیرساختی بسیار مناسبی برای بازار سرمایه است. این فعالیت می‌تواند موجب جلوگیری از اقدامات هیجانی چه در وضعیت صعودی و چه در وضعیت نزولی بازار گردد...

۹۹۰۷۱۹_News_Bann

  میثم باقری کوپایی: الزام شرکت‌ها به بازارگردانی، اقدام زیرساختی بسیار مناسبی برای بازار سرمایه است. این فعالیت می‌تواند موجب جلوگیری از اقدامات هیجانی چه در وضعیت صعودی و چه در وضعیت نزولی بازار گردد.

  به گزارش کانون کارگزاران، عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در ادامه افزود: در این میان توجه به این نکته نیز حایز اهمیت است که فعالیت بازارگردانی باید در قدم بعدی فعالیتی سودآور تعریف گردد و اقداماتی انجام شود که بازارگردان‌ها به صورت خودکار تمایل به ورود بیشتر به بازار سرمایه را داشته باشند، بازارگردانی نوعی کسب‌وکار است و کسب‌وکاری که سودآور نباشد، در بلندمدت موفق نخواهد بود. در صورتیکه دستورالعمل‌ها در این راستا تنظیم گردد، مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت، از جمله اینکه فضای رقابتی میان بازارگردان‌ها شکل خواهد گرفت و قیمت به ارزش ذاتی خود نزدیک خواهد شد.

  عضو هیات مدیره کارگزاری بانک مسکن در ادامه اظهار داشت: نکته بعدی اینکه می‌توان در چشم‌انداز آینده، حد نوسان قیمت را کاملا حذف نمود و بازار را از یک بازار مبتنی بر صف خرید و صف فروش به سمت یک بازار مبتنی بر تحلیل هدایت نمود که در آنجا اشخاصی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، به ناچار باید یا دانش بازار سرمایه خود را افزایش دهند و یا اینکه به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها به بازار ورود کنند.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 241
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم