• 1402/07/15 - 19:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیات مدیرکانون کارگزاران تاکید کرد:

نقش محوری کانون کارگزاران در توسعه صنعت کارگزاری

مدیر عامل کارگزاری آرمون بورس گفت: کانون در بخش تدوین آیین‌نامه‌ها و مقررات در صنعت کارگزاری نقش بسزایی دارد و دغدغه همکاران در این صنعت را به مرکز تدوین مقررات به اعضای هیات مدیره سازمان بورس منتقل می‌کند تا شرایط بهتری در این حوزه رقم بخورد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، صادق قاسمی عضو هیات مدیر کانون کارگزاران در مراسم جشن روز کارگزار و در گفت و گو با «صدای بورس» گفت: کانون کارگزاران در سال ۱۳۸۶ و طبق قانون بازار سرمایه تشکیل شد و براساس اساسنامه از مهم‌ترین وظایف کانون پیگیری مسائل صنفی است که در چارچوب اساسنامه به طور مشخص، مسائل و مشکلات کارگزاران را به ارکان بازار، منتقل می‌کند.

وی افزود: کانون در بخش تدوین آیین‌نامه‌ها و مقررات در صنعت کارگزاری نقش بسزایی دارد و دغدغه همکاران در این صنعت را به مرکز تدوین مقررات به اعضای هیات مدیره سازمان بورس منتقل می‌کند تا شرایط بهتری در این حوزه رقم بخورد.

قاسمی با بیان اینکه کانون نقش محوری را در توسعه صنعت کارگزاری ایفا می‌کند، اظهار داشت: کانون در بخش توسعه و آموزش صنعت توانسته دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار کند؛ همچنین بسیاری از مدارک حرفه‌ای و کاربردی بازار سرمایه نیز توسط کانون صادر می‌شود.

عضو هیات مدیر کانون کارگزاران در رابطه با این موضوع که کانون چه چالش‌هایی را توانسته برطرف کند، افزود: بسیاری از آیین نامه‌ها و قوانینی که در سازمان تصویب می‌شوند با نگاه قانونی شکل میگیرند تا تجاری، به همین دلیل باید از منظر تجاری و کسب و کار نیز مورد برسی قرار گیرند،‌ در همین راستا هیات مدیره کانون با اعضای سازمان بورس در مورد این مسائل وارد مذاکره شده تا قوانینی تصویب شود که محدودیت‌های تجاری را رفع کند تا شاهد توسعه این صنعت باشیم.

قاسمی با تاکید بر ارتقای نقش نظارتی کانون کارگزاران بر اعضای خود، اظهار داشت: در این خصوص کانون برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به بحث رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری اشاره کرد. اخیرا دستورالعمل آن توسط کانون تهیه و مصوب شده است، امیدواریم با کسب موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، رتبه‌بندی را در فرمت جدید برای کارگزاری‌ها داشته باشیم تا هم به ارتقای صنعت و هم به تقویت نقش نظارتی کانون کمک شود.

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران ادامه داد: به طور یقین با اجرای رتبه بندی، ارکان بازار به جایگاه کارگزاران پی خواهند برد و همچنین بانک‌ها نیز با اطمینان بیشتری تسهیلات در اختیار شرکت‌های کارگزاری قرار خواهند داد.

مدیر عامل کارگزاری آرمون بورس در ادامه افزود: کارگزاران در زمان همه‌گیری کرونا و شرایط سخت کشور اقدام به ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان کردند که از آن جمله می‌توان به ورود مشتریان، احراز هویت، دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و معاملات در بستر آنلاین اشاره کرد؛ این مهم در راستای آیین نامه‌ها و قوانین کانون با سازمان بورس تدوین و تصویب شد تا شرایط برای سهامداران و مشتریان بهتر شود.

او تصریح کرد: امیدواریم در این شرایط و روزهای سخت بازار سرمایه که صنعت کارگزاری تحت فشار هزینه‌ای قرار دارد ارکان بازار با قوانین و مقررات که تصویب می‌کنند کمک کننده و راه‌گشا باشند تا از این صنعت حمایت شود و همچون سایر ارکان بازار سرمایه که به دنبال عمق بخشیدن به این بازار هستند، کانون کارگزاران نیز بتواند این نقش را ایفا کند.

  • گروه خبری : اخبار بورس
  • کد خبر : 520

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید