معرفی کارگروههای کانون کارگزاران (5)؛
چالشهای « نظارت و کنترل داخلی شرکتهای کارگزاری » در کارگروه کانون بررسی میشود
برنامهریزی جهت رفع چالشهای حوزه نظارت و کنترل داخلی، بررسی دستورالعمل کنترل داخلی شرکتهای کارگزاری و تدوین چک لیست نظارت و کنترل داخلی برای سمتهای مختلف در شرکتهای کارگزاری از مهمترین دلایل و اهداف شکلگیری این کارگروه است.
معرفی کارگروههای کانون کارگزاران (4)؛
«کارگروه منابع انسانی» پیگیر مسایل نیروی انسانی در صنعت مالی
کارگروه منابع انسانی، یکی دیگر از کارگروههای جدید کانون کارگزاران بورس است. بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی شرکتهای کارگزاری و تدوین شناسنامه مشاغل و شرح شغلهای صنعت کارگزاری از مهمترین دلایل و اهداف شکلگیری این کارگروه است.
در نشست کانون برای چرایی عوامل اجرایی نشدن یک دستورالعمل مطرح شد:
مهلت افزایش سرمایه شرکتهای کارگزاری به پایان رسید و تمدید نمیشود
پیرو آخرین ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر اتمام بازه زمانی افزایش سرمایه شرکتهای کارگزاری و اعمال محدودیت بر آنها، دبیرکل کانون کارگزاران با دعوت از نوید خالقی رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و همچنین کارگزارانی که شامل محدودیت شدهاند، جلسهای تشکیل داد تا شرکتهای کارگزاری موانع موجود در راستای افزایش سرمایه هزار میلیارد ریالی را مطرح کنند. در این جلسه خالقی تاکید کرد که مهلت افزایش سرمایه شرکتهای کارگزاری به پایان رسید و تمدید نمیشود.
معرفی کارگروههای کانون (3)؛
کارگروه 12 ساله «فنآوری اطلاعات» کانون؛ به دنبال حل مسایل حوزه فناوری اطلاعات در صنعت کارگزاری
کارگروه «فناوری اطلاعات» یکی دیگر از کارگروههای تخصصی کانون کارگزاران بورس است که حدود 12 سال از راهاندازی و فعالیت آن میگذرد. از مهمترین اهداف این کارگروه بحث و بررسی در خصوص مهمترین موضوعات مطروحه در حوزه فناوری اطلاعات صنعت کارگزاری، بررسی مشکلات و پیشنهاد برای حل آنهاست.
معرفی کارگروههای کانون کارگزاران (2)؛
کارگروه «ابزار مشتقه مبتنی بر اوراق بهادار» چیست و چه اهدافی دارد؟
کارگروه ابزار مشتقه مبتنی بر اوراق بهادار، کارگروهی جدید در میان 14 کارگروه تخصصی کانون است. ارائه راهکار و پیشنهادات در خصوص رونق بخشیدن به بازار مشتقه و ارائه نظرات و پیشنهادات در خصوص دستورالعملها در این حوزه یکی از مهمترین دلایل شکلگیری این کارگروه است.
معرفی کارگروههای کانون کارگزاران (1)؛
کارگروه «روابط عمومی و رسانه» کانون چیست و چه اهدافی دارد؟
کارگروه روابط عمومی کانون کارگزاران، کارگروهی جدید در میان 14 کارگروه تخصصی کانون است. یکی از مهمترین دلایل شکلگیری این کارگروه ایجاد هماهنگی روابط عمومیهای بازارسرمایه به منظور داشتن وحدت رویه در مواردی است که به حفظ بازار سرمایه کمک میکند.
کانون کارگزاران حامی معنوی رویداد «ثور»؛ نخستین رویداد فیلمنامهنویسی کوتاه درباره بورس
نخستین رویداد فیلمنامهنویسی کوتاه با محوریت بورس، برگزار میشود و علامندان میتوانند در این رویداد شرکت کنند. کانون کارگزاران بورس حامی معنوی این رویداد است.
استقبال از کارگاه «مرور و بروزرسانی فرآیند خرید اعتباری اوراق بهادار» کانون
دوره «مرور و بروزرسانی فرآیند خرید اعتباری اوراق بهادار»، در راستای ارتقا دانش تخصصی مدیران و فعالان نهادهای مالی (ویژه شرکتهای کارگزاری)، روز پنجشنبه 25 خرداد در محل کانون کارگزاران برگزار شد. به دلیل استقبال از این کارگاه و درخواست مازاد بر ظرفیت آن بنا شده تا 12 مرداد برای شرکتهایی که موفق به حضور در این کارگاه نشدند، این دوره مجددا برگزار شود.
شرکتهای کارگزاری «آسمان» و «هامرز»؛ دو عضو جدید کانون کارگزاران بورس
شرکتهای کارگزاری «آسمان» و «هامرز» به عنوان اعضای جدید به جمع اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار پیوستند. به این ترتیب جمع کارگزاران عضو این کانون به عدد 110 رسید.
فراخوان؛ راهیابی مقالات علمی به صنعت مالی از مسیر نشریه کانون
نخستین فراخوان مقالات برای نشریه علمی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با هدف کمک به شناسایی مشکلات صنعت مالی و یافتن راهکارهای علمی و کاربردی مناسب برای حل آن، منتشر شد.