• 1399/06/11 - 12:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بزرگ‌ترین فستیوال دانشجویی در حال برگزاری است

چهارمین دوره لیگ ستارگان بورس از سوی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در حال برگزاری است...

۹۹۰۶۱۱_News_Ban

   این دوره از مسابقات که از ۲۵ مرداد آغاز شده و تا دوم مهر ادامه خواهد داشت، با حمایت کارگزاری مفید و در بستر معاملاتی ایزی تریدر برگزار می شود.  

  به گزارش کانون کارگزاران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، ایزی تریدر پرکاربردترین سامانه‌های معاملاتی بازار سرمایه است که مشتریان کارگزاری مفید از آن استفاده می‌کنند و یکی از دلایل این انتخاب، پاسخگو بودن آن به تمامی نیازهای اساسی معامله‌گران برای انجام معاملات است. با استفاده از ایزی‌تریدر نسخه دسکتاپ یا همراه، می‌توان نبض بازار و سفارش‌ها را در اختیار گرفت که این موضوع به آشنایی بهتر دانشجویان با بازار سهام در لیگ ستارگان بورس کمک می‌کند.

  لیگ ستارگان بورس، رویدادی است که با هدف آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با بازار سرمایه و همچنین مهارت‌های مورد نیاز آن‌ها برای فعالیت در این بازار، برگزار می‌شود.

  ساز و کار برگزاری این لیگ به گونه‌ای است که تیم‌های ۴ نفره شامل سه دانشجو و یک استاد که ترجیحا عضو هیات علمی است به عنوان سرپرست گروه، از سوی دانشگاه‌ها برای شرکت در این لیگ معرفی می‌شوند.

 هر کدام از تیم‌های شرکت‌کننده در همان ابتدا، ۲۰ میلیون تومان اعتبار خرید سهام دریافت می‌کنند تا فعالیت خود را برای معامله در بورس آغاز کنند. همچنین ۶ هفته فرصت برای انجام معاملات سهام در نظر گرفته شده است که در این دوره زمانی، میزان سود و زیان تیم‌ها، ملاک عملکرد آن‌ها خواهد بود.

  تیم‌های موفق در این دوره به عنوان برندگان لیگ ستارگان بورس معرفی می‌شوند. میزان بازدهی هر تیم در معاملات به همراه مبلغ تشویقی احتمالی پس از کسر اعتبار اولیه و مبالغ جریمه‌های احتمالی، به اعضای تیم پرداخت می‌شود اما در صورت زیان تیم‌ها، مبلغ زیان از آن‌ها دریافت نمی‌شود. البته اگر در طول مسابقه زیان پرتفوی تیمی به بیش از ۱۵ درصد اعتبار مزبور برسد، از دور مسابقه حذف خواهد شد.

  به تیم‌هایی که در روز آخر مسابقه، کل سبد سهام خود را به صورت نقد تحویل دهند، معادل ۱۰ درصد بازدهی سبد سهام پاداش تعلق می‌گیرد.

  این رویداد با حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار، فرابورس ایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس برگزار می‌شود. کارگزاری مفید نیز به غیر از حمایت مالی از لیگ ستارگان بورس، اعتبار مورد نیاز برای معامله سهام از سوی تیم‌های شرکت‌کننده را تامین کرده است. 

انتهای پیام/

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 217
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم