• 1398/02/21 - 11:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید مدیران ارشد بازار سرمایه از شرکت ایران یاسا تایر و رابر

بازدید از کارخانه ایران یاسا تایر و رابر با دعوت مدیرعامل شرکت، جناب آقای مهندس امتعلی به همت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به همراه شرکت ۴۰ تن از مدیران ارشد و تحلیل‌گران بازار سرمایه در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ روز یکشنبه، انجام پذیرفت...

۹۸۰۲۱۵_bann_YasaTayer

 به همت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار بازدید از شرکت ایران یاسا تایر و رابر با دعوت از ۴۰ تن از مدیران ارشد و تحلیل‌گران بازار سرمایه در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ روز یکشنبه، انجام پذیرفت.

 در ابتدا از خط تولید تایرهای تیوبلس بازدید به عمل آمد و طبق توضیحات مدیران شرکت ایران یاسا فرآیند تولید تایرهای تیوبلس با دو دستگاه بنبوری به حجم ۲۳۴ لیتر آغاز شده و دستگاه‌های مذکور به تولید لاستیک خام می‌پردازند. سپس دستگاه کلندر الیاف نخ را مابین لاستیک‌های خام قرار داده و به مرحله کاتینگ ارسال می‌کند. با توجه به توضحیات ارائه شده دستگاه کلندر کارخانه مذکور در طول روز به مدت ۸ ساعت فعالیت داشته و در یک شیفت کاری ۱۴۰۰۰ تن تولید انجام می‌دهد که این مزیتی برای این کارخانه بوده که در یک سوم توانایی تولید این دستگاه حجم بالایی از نیاز کارخانه را پوشش می‌دهد. در مرحله کاتینگ رویه‌ تایر با سایز، اندازه و زاویه‌های مختلف تولید می‌شود. پس از مرحله کاتینگ محصول به مرحله مونتاژ رسیده و با قرار دادن دو بید یا طوقه (سیم تایر) در دو طرف محصول برای پخت و قالب‌زنی ارسال می‌شود.

 پس از تولید محصولات، در قسمت کنترل کیفیت به بررسی عیوب محصولات پرداخته می‌شود و محصول معیوب قیچی شده و از چرخه خارج می‌شود. محصول معیوب برای تولید سایر محصولات لاستیکی همانند کفی خودروها به دیگر تولیدکنندگان ارسال می‌شود.

 از دیگر مزایای شرکت ایران یاسا به مرکز تولید هوای فشرده و بخار اشاره شد که ظریفت تولید ۲۵۰۰۰ تن محصول را دارا بوده، در صورتی که شرکت اکنون تولیدی بالغ بر ۱۸۰۰۰ تن محصول داشته و توانایی افزایش ظرفیت تولید با توجه به نوسازی دستگاه‌ها و تامین مواد اولیه به مدت یکسال آتی را دارد.

با توجه به لزوم شرایط مناسب صادرات در بازار کنونی این شرکت در صدد دریافت استانداردهای اروپا به منظور صادرات محصولات به اروپای غربی می‌باشد.

 شرکت ایران یاسا تایر و رابر از کشورهای چین، تایوان، مالزی، اندونزی و ... اقدام به واردات مواد اولیه می‌نمایند و لازم به ذکر است که حجم بالای واردات این شرکت عمدتاً از کشور چین بوده و حدوداً ۱۰ درصد از محصولات تولیدی خود را به ترتیب میزان حجم صادرات به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، یمن، نیجریه، ترکیه، اکراین، روسیه و ... صادر می‌کند. پس از بازدید از خط تولید، نشستی با مدیرعامل این شرکت جناب آقای مهندس امتعلی و سایر مدیران برگزار گردید که مطالب بیان شده در این جلسه به شرح زیر می‌باشد:

 محصول عمده تولیدی شرکت تایر، تیوپ، انواع شلنگ گاز و آب بوده که محل استفاده محصولات در انواع دوچرخه، موتور سیکلت، ویلچر، ادوات کشاورزی و ... می‌باشد. از محصولات تولیدی ۹۸ درصد تولیدات انواع تایر و ۲ درصد انواع شلنگ آب و گاز می‌باشد.

 فروش شرکت علی‌رغم وجود مشکلات مدیریتی موجود در ۴ ماه ابتدایی سال ۹۷ بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان بوده که ۲۲٫۴ میلیارد تومان از این فروش سود خالص شرکت اعلام شده است.

 در پاسخ به سؤالات مدیران و تحلیل‌گران حاضر در جلسه مدیران این شرکت توضیحاتی را به شرح زیر ارائه نمودند:

 با توجه به پاسخگویی ۹۵ درصدی بازار تیوبلس کشور توسط شرکت ایران یاسا و از آنجاییکه با افزایش تقاضا در شرایط کنونی مواجه هستیم؛ به منظور حفظ تقاضای بازار، شرکت اقدام به راه اندازی طرح توسعه تولید تایرهای نسل دو نموده که ظرفیت تولیدی طرح مذکور ۱۶۳۹ تن معادل ۴۵۸ هزار حلقه تایر است. این طرح از ابتدای سال جاری آغاز و قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل برسد البته پیش‌بینی می‌شود زودتر از تاریخ اعلامی، این خط تولید آغاز به کار کند. برای این طرح توسعه ۴ میلیون دلار تجهیزات از خارج کشور خریداری و در حال وارد شدن است. برای طرح مذکور دوره بازگشت سرمایه ۳ سال و یک ماه، نرخ تنزیل ۲۰ درصد، IRR نزدیک به ۴۰ درصد و NPV برابر با ۷۴ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

و در نهایت مهندس امتعلی از افزایش سرمایه ۵۰ درصدی برای اجرای طرح توسعه در سال جاری خبر داد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 87
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم