• 1400/09/24 - 12:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران

بزرگ‌ترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران کارگزاری مفید، روز گذشته مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد...

000923_News_Mofid_Ban

  افزایش چشمگیر تعداد فعالان بورس طی دو سال گذشته، ضرورت ارائه خدمات آنلاین و پشتیبانی از سهامداران را دو چندان کرده است. از همین رو امروز بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با هدف آموزش، پشتیبانی و رفع مشکلات سهامداران بورس با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و مسئولان کارگزای مفید افتتاح شد. 

  به‌گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از سنا، این مرکز با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در اختیار دارد امکان پاسخ گویی ۲۴ ساعته را از طریق تمامی کانال‌های ارتباطی از جمله تماس، ایمیل، کامنت‌ شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های سامانه‌های آنلاین معاملاتی برای تمامی سهامداران بدون در نظر گرفتن اینکه مشتری کدام کارگزاری باشند، فراهم  آورده است.

  علیرضا ناصرپور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در این مراسم در خصوص مرکز پشتیبانی و خدمات بازارسرمایه ایران، اظهار کرد: سطوح پاسخ‌گویی نهادهای مالی به واسطه تعامل مستقیم‌تر با مردم، باید عمیق‌تر از سازمان بورس و ارکان‌های مربوط به آن باشد، به همین خاطر راه‌اندازی چنین مرکزی برای بازار سرمایه یک ضرورت بود.

  او افزود: لزوم راه‌اندازی چنین مرکزی با توجه به رخدادهای ۲ سال گذشته بیش از پیش شده و حتی اهمیت این مساله در قوانین و مقررات بازار سرمایه نیز هم مورد تاکید قرار گرفته و طبعاً لازم است کارگزاری‌ها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و با توجه به اارتباط مستقیم با سهامداران در این خصوص پیشرو باشند.

  معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص صدور مجوزهای جدید برای تاسیس نهادهای مالی، بیان کرد: اکنون بیش از پیش در صدور مجوزهای جدید برای  نهادهای مالی دقت عمل صورت می گیرد و قوانین سخت گیرانه تر شده اند.

  ناصرپور گفت: در حال خاضر مرکز پشتیبانی و خدمات بازار سرمایه دیتا سنترها، سرویس‌های oms قوی، و سرویس oms بک آپ  و سایر موارد را  به منظور تعامل بیشتر و بهتر با مشتریان فراهم آورده است.

  او بیان کرد: طی دوسال گذشته کارگزاری ها بیش از هر نهاد مالی دیگر با حجم انبوهی از مراجعات مواجه بودند  که همین امر گاهاً پاسخ گویی آنها را با مشکل مواجه می کرد اما اکنون سعی براین با راه اندازی چنین مراکزی روند پاسخ‌گویی به سهامداران را تسریع بخشیم.

  معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تصریح کرد: تلاش سازمان بورس براین است تا با بهره گیری از سیاست‌های کمی و کیفی در بخش‌های مختلف از جمله سبدگردان‌ها، مشاوران سرمایه گذاری و کارگزاری‌های  سطح پردازش های مالی را ارتقا بخشد.

  ناصرپور تاکید کرد: الگو شکل‌گیری خدمات بازار سرمایه یک الگو موفق بوده و لازم است این روند ادامه‌دار باشد لازم به ذکر است  تمام نهادهای مالی نیز موظف‌اند به سوالات مشتریان خود به درستی پاسخ دهند. به‌طور قطع اگر این امر به درستی شکل گیرد، شاهد یک رقابت تنگاتنگ بین نهادهای مالی خواهیم بود.

  او گفت: ما هم نیز در سازمان بورس درصدد آن هستیم که با تسهیل فرآیندها، شفاف سازی و حذف فرآیندهای زائد و غیر ضرور روند اعطای مجوز در راستای تاسیس نهادهای مالی را تسریع بخشیم.

  معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در پایان تصریح کرد: باتوجه به افزایش عمق بازار سرمایه انتظار می‌رود که نهادهای مالی در راستای حمایت و پشتیبانی از سهامداران از هیچ تلاشی ممانعت نکنند. 

 

انتهای پیام/ 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 370
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم