الکامپ و بازار سرمایه

الکامپ و بازار سرمایه

الکامپ و بازار سرمایه
زیرساخت‌ها، سیستم‌های پردازش اطلاعات، سیستم‌های اطلاعات مدیریت، مدیریت دانش، ابزارهای مختلف ارتباط با مشتریان و بستر آموزش‌های تخصصی از مهم‌ترین عناصر فناوری اطلاعات هستند که کارگزار در کنار زیرسیستم‌های اصلی فرایند معاملات با آن‌ها سروکار دارد و هنوز فرصت‌های بی‌شماری در این حوزه‌ها برای پیشرفت کارگزاران در نقش دریچه‌ی ارتباط با جامعه‌ی سرمایه‌گذاران بازار سرمایه وجود دارد.
 

فناوری اطلاعات به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تعیین‌کننده‌ی بلوغ بازارهای سرمایه دنیا به عاملی تبدیل شده است که تمامی علوم و فنون ذی‌ربط در فرایندهای این بازار را تحت‌الشعاع خود قرار داده است؛ به‌نحوی‌که کارایی هر فرایندی در گرو بستر مناسب فناورانه­ای است که برای آن در نظر گرفته شده است.
 
رشد و ارتقاء چشم‌گیر و پرشتاب جایگاه فناوری اطلاعات در بازار سرمایه نسبت به سال‌های گذشته مصدق اهمیت این موضوع است؛ و تمامی نهادهای بازار هدف و استراتژی خود را به‌گونه‌ای تنظیم نموده‌اند که اولین قدم آن اهتمام در حوزه‌ی فناوری اطلاعات می‌باشد. شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه به‌عنوان اعضای کانون نیز از این امر مستثنا نبوده و در این جریان هم مسیر با سایر اهالی بورس در این شتاب شریک هستند.
 
زیرساخت‌ها، سیستم‌های پردازش اطلاعات، سیستم‌های اطلاعات مدیریت، مدیریت دانش، ابزارهای مختلف ارتباط با مشتریان و بستر آموزش‌های تخصصی از مهم‌ترین عناصر فناوری اطلاعات هستند که کارگزار در کنار زیرسیستم‌های اصلی فرایند معاملات با آن‌ها سروکار دارد و هنوز فرصت‌های بی‌شماری در این حوزه‌ها برای پیشرفت کارگزاران در نقش دریچه‌ی ارتباط با جامعه‌ی سرمایه‌گذاران بازار سرمایه وجود دارد.
 
حضور نهادهای اصلی بازار سرمایه در نمایشگاه الکامپ، یکی از موفق‌ترین و کاراترین تجمع‌های تجاری حوزه‌ی فناوری اطلاعات، نشان از مسیر روبه‌پیشرفت این بازار دارد. کانون کارگزاران نیز به‌عنوان نهادی که خود را مسئول ارتقاء هرچه بیشتر صنعت کارگزاری و متعاقباً بازار سرمایه می‌داند تلاش دارد تا با حضور در نمایشگاه الکامپ امسال انگیزه‌ای مضاعف در جهت اهداف فناورانه­ ی خود بسازد.
 
فناوری اطلاعات کانون کارگزاران تمرکز خود را بر گسترش و تسهیل ارتباط خود با مخاطبین حوزه‌ی آموزش به‌عنوان منابع انسانی متخصص و آماده‌به‌کار در این بازار، هوشمندسازی فرایندهای داخلی و بین سازمانی و اطلاع‌رسانی و محتواسازی جهت‌دار قرار داده است.
 
*محمدرضا کاشی پز، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار

   1396/4/29 09:35    تعداد بازدید :  234

خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 234
10/10 (تعداد آرا 1 نفر )
 
 
مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه
شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس
شرکت مدیریت فناوری بورس تهران
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه
شرکت فرابورس ایران
بورس انرژی
شرکت بورس کالای ایران
شرکت بورس اوراق بهادار تهران
سازمان بورس و اوراق بهادار